Kære venner,

I morgen bliver Madklubben Nørrebro slagtet i Politiken. Heldigvis kun billedligt talt. Vi har haft avisens anmelder på besøg, og resultatet bliver en enkelt stjerne. Det er vi enormt kede af, for selvfølgelig er det altid sjovere at få ros end at få ris.

”Hvordan kunne det gå så galt?” Det spørgsmål rumsterer i mit hoved lige nu. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi i Madklubben ikke bekymrer os så meget om, hvad enkelte, særligt udvalgte smagsdommere synes om det, vi går og laver. Men til gengæld bekymrer vi os overordentlig meget om, hvad vores gæster synes. Alle jer helt almindelige, madglade mennesker, der kommer igen og igen, og som gavmildt deler ud af jeres oplevelser og konstruktive kritik.

Ja, faktisk får alle gæster, der booker bord online på en Madklubben-restaurant, tilsendt et spørgeskema efter middagen, så vi kan blive endnu bedre til det, vi elsker at lave: Nemlig at servere fremragende mad til ualmindelig sympatiske priser. Lige siden åbningen af Madklubben Nørrebro har mange hundrede gæster givet deres mening til kende på den måde, og tilfredsheden har ligget stabilt tæt på 5 ud af 6 mulige point. Det har vi været stolte af, og derfor rammer Politikens anmeldelse både mig og resten af vores Madklubben-familie som et chok.

Det ændrer dog ikke på, at ALLE vores gæster – restaurantanmeldere eller ej – naturligvis skal have en god oplevelse, når de lægger deres tillid og penge hos os. Derfor beklager jeg alle de fodfejl, der er blevet begået på aftenen, og som tilsammen har resulteret i den dårlige anmeldelse. Ikke desto mindre holder vi hovederne højt og gryderne i kog. Den slags ting knækker os ikke, men giver os derimod endnu mere blod på tanden.

”Hvordan kunne det gå så galt?” Måske kan du hjælpe mig med at besvare spørgsmålet? Hvis du har besøgt Madklubben Nørrebro siden åbningen i februar, og har gode idéer til, hvad vi kan gøre anderledes eller bedre på restauranten, så håber jeg, at du vil sende dine tanker til mig i en mail.

Skriv til andersaagaard@madklubben.dk og hjælp os med at vende et surt lavpunkt til et værktøj, der kan hjælpe os med at gøre Madklubben Nørrebro til en af byens bedste restauranter. Præcis som vi ved, at stedet har potentiale til.

Kærlige hilsner,

Anders Aagaard Jensen
Stifter og indehaver af Madklubben