Nanna – kan du ikke lige fortælle, hvem du er, og hvordan du er havnet hos Madklubben?

“Det kan du tro! Jeg hedder Nanna, er 26 somre og er født og opvokset i Vildbjerg, som er en lille provinsby uden for Herning. Jeg flyttede til København for 7 år siden, hvor jeg troede, jeg skulle læse til producer og tilrettelægger. Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at tage en uddannelse grundet for meget krudt i røven, men i stedet finde et job hvor jeg kunne arbejde mig op. Men jeg var alt for naiv og ingen ville ansætte en så ung og uerfaren pige, så jeg begyndte med at arbejdede min røv i laser i to år for at kunne få råd til husleje og regninger.

Derefter begyndte jeg i Magasin Du Nord som trainee, hvor jeg blev færdig som salgsassistent efter to år. Herefter endte jeg hos den lille møbelforretning Casa Shop og havde sideløbende en lille virksomhed med en veninde, hvor jeg endelig kunne få lov til at være kreativ og lave video-content til virksomheder, artister og lignende.

Helt generelt trives jeg med salg, og jeg begyndte da også  i en ung alder, hvor jeg solgte sten i min trækvogn under ”Vildbjerg cup” (Nordens største fodbold stævne) sammen med min farmor. De kostede fra 5 kroner – og hvis folk bød mindre, var jeg ikke interesseret i at sælge. Sådan tjente jeg mine første lommepenge!

Nå. Jeg er havnet hos Madklubben på grund af Kiki O’Connor, som er driftchef på fire af Madklubbens restauranter. Hun havde delt et opslag på Facebook om en ny stilling hos Madklubben, og da jeg skrev til hende for at høre, hvad det var, ringede hun straks og sagde ”NANNA – DET ER LIGE DIG!” Jeg fik sendt min ansøgning afsted, kom dernæst til et par samtaler med min nuværende chef og fik så det nervepirrende opkald om, at jeg var ansat i december 2017. YES!”

All right. Men hvad går dit job konkret ud på?

“Ha ha! Hvor skal jeg starte… Som sælger for Madklubbens restauranter og selskabslokale er mit primære ansvar at få flere selskaber og gæster i vores restauranter på alle ugens dage. Det handler i første omgang om at sætte sig godt ind i alle koncepter og muligheder i forbindelse med eksekvering ude på gulvet, men også menuer, kapacitet, rammer og udtryk. Den viden bruger jeg til at matche de gæster, jeg taler med, for at afdække ønsker og forventninger til en fantastisk madoplevelse. Derudover får jeg også lov til at arrangere en masse bryllupper, julefrokoster, sommerfester, konferencer og meget andet i vores selskabslokale på Østerbro. Jeg skal i øvrigt også drikke en masse kaffe, møde nye mennesker, netværke og indgå samarbejdsaftaler med for eksempel eventbureauer og få skabt nogle gode relationer til virksomhederne.”

Du sørger altså for det gode selskab. Hvad gik det sidste selskab ud på, som du stod for?

“Det gør jeg nemlig! Det sidste selskab? Hm. Det kan jeg ikke kalde et for et ”rigtigt” selskab, men jeg havde besøg af et filmhold, som skulle optage en ny serie, der kommer til foråret. De skulle bruge et selskabslokale til en navngivningsfest, og når man ringer til mig, så kan (næsten) alt lade sig gøre. Vi afholder selskaber fra 50 til 300 personer, vi booker vores lokaler ud til modebranchen med lokaler til deres photoshoots eller produktlancering, og vi holder langbordsmiddage med underholdning. I december havde vi fx besøg af Anders Matthesen fire lørdage i streg med julemad, fri bar og underholdning. Det er klart det fede ved mit job, når der sker en masse forskellige ting, og vi afvikler forskellige typer af arrangementer.”

Hvad kendetegner en god selskabsoplevelse for en virksomhed?

“En god selskabsoplevelser begynder forhåbentlig med, at jeg som sælger er på og er der for gæsten. For mig handler det om hele pakken. Vi skal mødes og tale lidt over en kop kaffe, og først derefter begynder jeg at spørge ind til ønsker og behov. Det er enormt vigtigt for mig, at gæsterneføler sig trygge i mit selskab, for det gør også, at de føler sig trygge på selve dagen. Dermed kan kunden slappe af og nyde den fest eller middag, vi har arrangeret sammen og ikke mindst får sig en på opleveren. Vi vil jo gerne, at de kommer igen.”

Og for private?

“Det er vel nogenlunde det samme. Jeg elsker jo at give mine gæster et opkald og høre, hvordan det står til og om de mangler noget fra mig. Det er ikke altid, jeg får det gjort, men relationer til mine gæster er vigtigt, og jeg synes, at det er en fed service at give. Det gør måske også, at de kommer tilbage – eller anbefaler os til venner, familie & bekendte. Jeg går gerne en ekstra mil for at gøre gæsterne glade – og det ved jeg, at resten af holdet også gør.”

Men hvor kan man egentlig holde sit selskab hos Madklubben? 

“ALLE vores restauranter har jo mulighed for at tage selskaber ind. Det er meget afhængig af, hvad du har af ønsker, og hvor stort et arrangement, der er tale om. Vi har jo flere smukke lokaler tiltænkt selskaber på bl.a. Madklubben Frederiksberg, Madklubben Bistro-de-Luxe og Madklubben Steak. Og så er der jo naturligvis også vores selskabslokaler på Østerbro, hvor vi også har det populære lokale, som vi kalder ‘guldsalen’. Jeg kunne blive ved, men jeg tror, det er nemmest, at man kontakter mig i stedet, haha!”

Hvad er den sjoveste eller skæveste selskabsoplevelse, du har haft?

“Jeg har et par, som skal holde bryllupsfest hos os til sommer ude på Østerbro. Det er jo de gamle PARK lokaler – og de mødte hinanden på dansegulvet for maaaange år siden. Dét, synes jeg, er MEGA cute! En af de sjoveste selskaber var også da Minds of 99 spillede til en firmafest i selskabslokalet. Der er mange gode! Derudover er der nogle henvendelser til vores rooftop på Østerbro, hvor folk rigtig gerne vil vies. Det er dælme da også sødt.”

Hvad er din travleste periode på året? 

“Må man sige alle måneder? Min travleste periode er klart marts-maj, hvor vi har riiiiigtig mange konfirmationer, mens sommerperioden er fuldt booket med bryllupper og sommerfester – og så er det sgu allerede julefrokostsæson! Tiden flyver afsted i godt selskab!”

Er der nogle måneder i 2019, hvor der allerede nu er ved at være udsolgt? 

“August/september måned er godt booket op til bryllupper – og forespørgsler til 2020 vælter også ind. Marts, april og maj er helt crazy med konfirmationer – og jeg får allerede henvendelser til 2020 og 2021. Dét er fedt! Jeg har i øvrigt allerede lukket de første julefrokoster til 2019.”

Hvad vil du mene, at enhver kunde skal vide om at planlægge et selskab sammen med dig?

“De får en all rounder med personlighed. Det er det krydderi, der betegner mig bedst. Vi har det sjovt, vi arbejder struktureret, og jeg er fuld af gode idéer samt lytter selvfølgelig til gæstens ønsker og behov! Som jeg også nævnte tidligere, så er det vigtigt for mig, at gæsterne slapper af, nyder deres fest og har tid til at mingle i stedet for at holde øje med, om vi nu har styr på det. Vi skal sammen skabe rammerne til deres fest, hvorefter vi løber afsted og eksekverer.

Er det for meget at sige, at jeg glæder mig til det kommende år, fordi der er så mange fede selskaber i bogen allerede, og at der bare generelt sker mange fede ting hos Madklubben i 2019? Det er i hvert fald sådan, jeg har det.”

Slutteligt – hvad, synes du, er det bedste ved at arbejde hos Madklubben?

“Jeg har virkelig nogle sjove, dejlige og hjælpsomme kollegaer! Jeg elsker, at jeg har en hverdag med mange bolde i luften på en arbejdsplads, hvor der også er plads til at have det sjovt og med frihed under ansvar. Jeg har det enormt rart i alle mine kollegaers selskab, og så er det fedt at komme ud på restauranterne og mærke deres fællesskab og interesse i Madklubben!”

 

Vil du booke et bord, så ring til Nanna Thor. Selskabsforespørgsler ligeså – det rimer ikke, men det passer.

Nanna Thor