Elsker du pizza?
Frankies er Madklubbens ultimative pink pizzadrøm
Med et univers i skrigende pink, crust dip og pizza som Notorious P.I.G, Steak & Bearnaise og Honolulu har Frankies vundet danskernes hjerter på rekordtid. I København, Århus og i Esbjerg.




Med Frankies er målet at skabe et helt nyt take på oplevelsen. Den italienske musik er således skiftet ud med hip hop, og så er der brugt hundredvis af timer på at udvikle hver enkelt pizza, der har fundet vej til kortet.
“I stedet for at have 50 forskellige muligheder, så har vi 14. For at komme på menukortet hos Frankies, så skal pizzaerne leve op til nogle strenge krav. Lidt som hvis man skal videre til liveshows i X Factor. Råvarerne skal være de bedste, sammensætningerne skal fungere og så må pizzaen gerne have et lækkert lille twist,” siger Lars Bertelsen, der en af idemændende bag Frankies. Han har de seneste år brugt hundredvis af timer på at nye sammensætninger.
“Det er nok kun to procent af de sammensætninger, vi har testet, som er på kortet i dag. De er til gengæld også ekstremt gode,” siger han
Frankies vil gøre Danmark mere lyserødt
Det er kun lidt over et år siden, at den første af Madklubben’s Frankies åbnede i København. Siden er det gået stærkt. Og på lidt over halvandet år er Frankies knopskudt, så der nu er 10 familiemedlemmer.
“Jeg er virkelig blæst bagover over den modtagelse, Frankies har fået. Jeg møder folk på gaden, som går rundt i vores merchandise, og så møder jeg hver eneste dag så mange dejlige gæster på restauranterne, Instagram og Facebook, som er vilde med vores tilgang. Det er fantastisk!,” siger Lars Bertelsen, der har en ambition om, at Frankies bliver danskernes foretrukne pizzaoplevelse.
“De sidste 50 år har vist, at danskerne elsker pizza. Det seneste halvandet år har vist, at de er ret vilde med Frankies, så vi er godt på vej til at gøre Danmark en smule mere lyserød,” siger Lars Bertelsen.
Månedens Pizza: 25 kr. for hver solgte går til velgørenhed
Èn gang om måneden inviterer han en kendt personlighed i ind i Frankies’ køkken, så vedkommende kan kreere deres yndlings kombination, som bliver solgt på Frankies’ restauranter i en måned. Det bliver filmet og efterfølgende delt på Frankies’ Facebook og Instagram. For hver pizza, der bliver solgt går 25 kr. til et velgørenhedsprojekt, som manden eller kvinden bag, selv vælger.
“Vores salg har indtil nu samlet over 300.000 kroner ind til alt lige fra Kræftens Bekæmpelse til Danske Hospitalsklovne, hvilket er fantastisk. Lige nu er der mange, der skriver til os for at høre, om de må være næste måneds gæst,” siger Lars Bertelsen, der blandt andet har haft besøg af Xander, Sofie Linde, Medina og Lars Hjortshøj.